Studentresor

läs och låt dig inspireras

Johanna del 3 "Bara man vill så går det!"

Publicerad 2013-03-12 15:35:00 i Au Pair,

Var det svårt att anpassa sig till det nya livet? Vilken omställning var svårast?

Jag vill inte påstå att det var direkt svårt att anpassa mig till min nya familj men det var speciellt. Tänk er att ni pratar med några okända människor och sedan ska ni helt plötsligt bo i samma hus i ett helt år. Ni har helt olika
syner på saker ibland och ändå ska man försöka anpassa sig efter varandra. Helt galet egentligen när man tänker efter att man bara flyttar in hos okända människor. Min värdfamilj välkomnade mig väldigt varmt och fick mig att känna mig som en i familjen direkt.

Att komma till ett nytt land, med nytt språk och med ny mat hade jag faktiskt inga problem med. Som jag sa innan, så är jag så fascinerad av USA och älskar allt som finns här. Dessutom är det 9 timmars tidskillnad mellan Kalifornien och Sverige vilket nog kan vara ganska jobbigt för vissa att vänja sig vid. Jag själv hade dock inga problem med det på grund av att jag var uppe i nästan två dygn innan jag skulle åka mot flygplatsen i Göteborg. Kanske inte så smart gjort, men det hjälpte i alla fall mot tidsomställningen haha!

Den jobbigaste delen med att komma hit var utan tvekan att lämna sin kära familj och vänner. Vissa kommer jag inte att se på ett år och man tänker att man aldrig någonsin kommer klara sig utan mamma och pappa eller bästa vännen men bara man vill så går det! Det finns ju så många olika sätt att hålla kontakten på nu för tiden så det har inte varit några problem.
 
Läs mer på Johannas blogg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Vi är två tjejer som studerar på Norra Real, inriktning sam-språk. Då vi går sista året har det blivit dags för projektarbete. Vi har valt att rikta in oss på livet efter studenten, som börjar komma riktigt nära! Vi hoppas kunna inspirera dig till att göra något du faktiskt brinner för och ta till vara på den tid som kan komma att bli den bästa i ditt liv! Kommentera gärna dina åsikter eller frågor, vi tar till oss allt! Det går också bra att maila oss på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela