Studentresor

läs och låt dig inspireras

Ida del 2 "Det är minnen som aldrig kommer blekna"

Publicerad 2013-03-12 12:05:00 i Au Pair, Intervjuer,

Ida är en tjej på 20 år som åkte med organisationen EF/CC (Cultural Care) till Minneapolis, Minnesota där hon blev matchad i en familj bestående av två värdföräldrar, en storasyster (92a), en tjej 9 år, en kille 7 år och en tjej på 2 år.

Hur fungerar det med språket?
Jag har alltid haft engelska som ett av mina favoritämnen, så engelskan har alltid varit enkelt för mig. Men under året så har jag utvecklats så mycket! Man tänker, pratar och drömmer på engelska. På min resemånad, som alla har möjligheten att åka på efter sitt år, så trodde alla att jag var amerikan eftersom jag till och med hade lagt på en bred amerikansk dialekt.

Hur mycket fritid får du och vad sysslar du med då?
Jag hade väldigt mycket fritid, medans andra au pairer hade mycket mindre. De är alltid olika beroende på vilket behov familjen har av dig. Jag jobbade nästan aldrig kväll eller helg, bara ett fåtal gånger skedde de. Då umgicks jag med vänner, shoppade, fikade, konserter, resor, sjöng på open mic nights etc. Det finns så mycket roligt att göra i USA.

Vilket är ditt bästa minne hittills som Au Pair?
Det finns så många otroligt fina minnen, och alla resor jag gjort ligger alltid nära till hjärtat. Men när jag tittar tillbaks på mitt år om några år kommer jag antagligen tänka tillbaka på relationen jag fick med min värdfamilj och deras släktingar. Alla roliga stunder med barnen och värdföräldrarna. Det är minnen som aldrig kommer att blekna.

Beskriv din resa med tre ord.
Färgstark, otrolig, oförglömlig.

Läs vidare på Idas blogg här!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Vi är två tjejer som studerar på Norra Real, inriktning sam-språk. Då vi går sista året har det blivit dags för projektarbete. Vi har valt att rikta in oss på livet efter studenten, som börjar komma riktigt nära! Vi hoppas kunna inspirera dig till att göra något du faktiskt brinner för och ta till vara på den tid som kan komma att bli den bästa i ditt liv! Kommentera gärna dina åsikter eller frågor, vi tar till oss allt! Det går också bra att maila oss på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela