Studentresor

läs och låt dig inspireras

Erika del 2 "Brukar spendera de flesta helgerna i New York City"

Publicerad 2013-01-09 11:35:39 i Au Pair, Intervjuer,

Erika är en 19-årig tjej som i detta nu bor 40 min från New York City där hon ska stanna i lite mer än ett år. Hon valde att åka med au-pairorganisationen STS och hamnade i en familj där hon tar hand om två barn i åldrarna 9 och 12.

Var det svårt att anpassa sig till det nya livet? Vilken omställning var svårast?

Tiden, den var helt klart jobbig i början, var redo att somna vid 4 på eftermiddagen sen så vaknade man mitt i natten och var helt klarvaken. Sen så var det lite jobbigt eller snarare läskigt att köra här första gångerna, för folk kör som galningar här!

 

Hur fungerar det med språket?

Jag har helt klart utvecklats. När jag träffade min värdfamilj första gången i verkligheten var jag så nervös så jag fick knappt fram ett ljud. Men min engelska har klart blivit bättre nu behöver jag inte tänka så mycket längre, utan jag bara tjatar på.

 

Hur mycket fritid får du och vad sysslar du med då?

Jag brukar nästan alltid vara ledig från fredag eftermiddag till måndag morgon. Jag brukar spendera de flesta helgerna i New York City. Känner att man får ju passa på när man bor så nära. Men det finns även andra köpcenter i närheten här där jag bor. Sen så har jag spenderat en del helger i Stamford, där en av mina vänner bor. Men annars när jag är ledig så umgås jag med mina vänner, manikyr, pedikyr, äta god mat, långa nätter med struntprat, bio, titta film hemma, shoppa, mycket shopping.

 

Vilket är ditt bästa minne hittills som Au Pair?

Jag har helt klart flera, små minnen som när man hämtar upp barnen från skolan och de ler och blir glad att man är där, till min resa med Victoria till Boston. Sen alla underbara helgerna inne i New York City.

 

Beskriv din resa med tre ord.

Lärorik, rolig, spännande

 
Här är länken till Erikas blogg, om du vill läsa vidare!
 
Nästa gång får du läsa om hur en vanlig dag som au pair kan se ut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Vi är två tjejer som studerar på Norra Real, inriktning sam-språk. Då vi går sista året har det blivit dags för projektarbete. Vi har valt att rikta in oss på livet efter studenten, som börjar komma riktigt nära! Vi hoppas kunna inspirera dig till att göra något du faktiskt brinner för och ta till vara på den tid som kan komma att bli den bästa i ditt liv! Kommentera gärna dina åsikter eller frågor, vi tar till oss allt! Det går också bra att maila oss på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela