Studentresor

läs och låt dig inspireras

Erika del 1 "Svårt att föreställa sig alla roliga saker"

Publicerad 2013-01-07 13:34:42 i Au Pair, Intervjuer,

Erika är en 19-årig tjej som i detta nu bor 40 min från New York City där hon ska stanna i lite mer än ett år. Hon valde att åka med au-pairorganisationen STS och hamnade i en familj där hon tar hand om två barn i åldrarna 9 och 12. Läs den första delen här och nu om hennes fantastiska resa.

Varför valde du att resa med just STS?

Mellan nian till ettan så åkte jag på språkresa till USA, Orlando i en månad med STS och jag tyckte att de var så trevliga och det funkade så bra så jag valde att åka med dem igen. Sedan så har de ju funnits med länge och vet hur det funkar med allt från språkresor till Aupair.

 Vad har fungerat bra med STS?

De har varit väldigt hjälpsamma när jag gjorde min profil, så att familjerna kunde få en bra bild av vem jag var innan de valde att intervjua en. Sen så är de lätta att få tag i med allt från mail till telefon och de är alltid supertrevliga och hjälpsamma. Sedan så finns det allt från äldre kvinnor och män som jobbar där till de som bara är några år äldre än mig, så det är en härlig mix!

 Har du stött på några problem? Något du är missnöjd med?

Jag har inte stött på några problem än så länge (peppar, peppar ta i trä!) Jag vet att när min kompis gjorde hennes profil så blev några av hennes bilder och rubriker till bilderna helt konstiga, men STS hjälpte henne så de var inga problem.

Hur överensstämde din resa med dina förväntningar?

Ganska bra ändå. Det är ju såklart svårt att försöka förstå hur jobbigt det är att vara hemifrån så här länge, men även svårt att föreställa sig alla roliga saker och resor som man har gjort. Men en av mina största förhoppningar var att jag skulle känna mig som en i familjen med min värdfamilj, och det gör jag verkligen!


 Gå in på hennes blogg genom att klicka här för att läsa mer om hennes resa! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Vi är två tjejer som studerar på Norra Real, inriktning sam-språk. Då vi går sista året har det blivit dags för projektarbete. Vi har valt att rikta in oss på livet efter studenten, som börjar komma riktigt nära! Vi hoppas kunna inspirera dig till att göra något du faktiskt brinner för och ta till vara på den tid som kan komma att bli den bästa i ditt liv! Kommentera gärna dina åsikter eller frågor, vi tar till oss allt! Det går också bra att maila oss på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela