Studentresor

läs och låt dig inspireras

Kajsa del 3 "Träffade vänner för livet"

Publicerad 2013-02-26 12:00:00 i Au Pair, Intervjuer,

Hur mycket fritid fick du och vad sysslade du med då?
Jag hade väldigt mycket fritid. Jag var ledig varje helg och varje dag mellan 8.30-14.30. Mina bästa vänner i USA hade samma schema som mig så vi umgicks på dagarna, shoppade, tränade eller fikade. Under året läser man också någon kurs. Då finns det tid att plugga på den lediga tiden. På helgerna försökt vi alltid utforska ny platser . Det tog 4 h med buss till New York så ibland åkte vi till NY över helgen eller någon annan stad. Vi gick på bio, åt ute eller umgicks med vänner. De flesta av mina vänner hade väldigt mycket fritid så vi försökte göra så mycket och upptäcka så mycket vi kunde av USA.

Hur överensstämde din resa med dina förväntningar?
Min resa överträffade alla mina förväntningar. Jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta när jag reste och eftersom min ansökan och matchning gick väldigt fort så var de inget som jag gått och funderat över i flera år. Jag försökte verkligen utnyttja alla chanser till att resa och se mer av USA. Mina värdbarn var helt underbara och jag träffade vänner för livet. Det var så mycket mer än jag vågade hoppas på.

Vilket är ditt bästa minne som Au Pair?
Mitt bästa minne som Au pair är nog alla mysstunder med mina värdbarn eller de många resor jag gjorde under mitt år. Det är otroligt svårt att bara välja ett. Men kramarna från mina värdbarn eller resan till Kanada som jag gjorde med mina två bästa vänner över Nyår är nog de allra bästa minnena. Hela året i säg är ett helt otroligt minne som är svårt att ta in medan man är där. Det är först nu i efterhand som jag verkligen har förstått hur mycket jag har varit med om och upplevt.

Beskriv din resa med tre ord.
Kärlek, spänning och lärorikt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Vi är två tjejer som studerar på Norra Real, inriktning sam-språk. Då vi går sista året har det blivit dags för projektarbete. Vi har valt att rikta in oss på livet efter studenten, som börjar komma riktigt nära! Vi hoppas kunna inspirera dig till att göra något du faktiskt brinner för och ta till vara på den tid som kan komma att bli den bästa i ditt liv! Kommentera gärna dina åsikter eller frågor, vi tar till oss allt! Det går också bra att maila oss på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela