Studentresor

läs och låt dig inspireras

Malin del 1 "Jag ville verkligen utforska alla alternativ"

Publicerad 2012-11-29 15:58:00 i Au Pair, Intervjuer,

19-åriga Malin bestämde sig för att åka som Au Pair till USA med organisationen STS. Just nu bor hon i Seattle, WA, sedan tre månader tillbaka, hos en familj med två barn, en flicka på 9 år och en pojke på 5 år.
 
Varför valde du att resa med just STS?

Jag vet att många tar den första bästa förmedlingen och kanske inte riktigt lägger ner speciellt mycket tid på att välja vem de åker med, så har det varit med många Au Pairer jag mött under min resa.

Jag ville verkligen utforska alla alternativ och var inne på ett flertal olika förmedlingars hemsidor och läste på om dem. I slutändan valde jag mellan STS och EF (Cultural Care) och bestämde mig för att gå på informationsmöte hos dem båda. Efter informationsmötena lät jag helt enkelt magkänslan bestämma och den valde STS. Jag har varit på språkresa med STS innan och då funkade allt bra vilket givetvis också var en viktig faktor.

Vad har fungerat bra med STS?

Enligt mig har allting funkat riktigt bra med STS. Under min ansökningsprocess kom det upp många frågor och STS var alltid snabba med att svara på både mejl och telefon.

Har du stött på några problem? Något du är missnöjd med?

Jag har faktiskt inte fått några problem alls än så länge nej.

Hur överensstämde din resa med dina förväntningar?

Jag hade läst en hel del Au Pair–bloggar för att få en uppfattning om vad jobbet innebar. De hjälpte mig verkligen då man får information direkt från Au Pairer istället för bara från förmedlingen.
Det gav mig en ganska tydlig bild av vad arbetet innebar och hur en vardag kan se ut. Så på det sättet överensstämde mina förväntningar ganska bra.

Det jag inte kunde föreställa mig var hur många underbara människor jag skulle träffa eller hur mycket jag skulle trivas!
 
I nästa del av intervjun med Malin får du läsa om hur hon anpassade sig till det nya livet och språket, så häng kvar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Vi är två tjejer som studerar på Norra Real, inriktning sam-språk. Då vi går sista året har det blivit dags för projektarbete. Vi har valt att rikta in oss på livet efter studenten, som börjar komma riktigt nära! Vi hoppas kunna inspirera dig till att göra något du faktiskt brinner för och ta till vara på den tid som kan komma att bli den bästa i ditt liv! Kommentera gärna dina åsikter eller frågor, vi tar till oss allt! Det går också bra att maila oss på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela